Egy leendő néhai visszaemlékezései - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://leendonehai.blog.hu/2017/01/15/jelek_489/full_commentlist/1#c32162291
Válasz erre: Jelek
2017-01-15T19:19:35+01:00
2017-01-15T19:19:35+01:00
Simon.Péter
http://blog.hu/user/553305
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2017/01/15/jelek_489?full_commentlist=1#c32160667" class="reply_nick_1206051" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32160667 );">@DanielClyburn</a>: vidékiek és fővárosiak. :)
https://leendonehai.blog.hu/2017/01/08/kis_pesti_csoda/full_commentlist/1#c32126621
Válasz erre: Kis pesti csoda
2017-01-10T18:34:32+01:00
2017-01-10T18:34:32+01:00
Simon.Péter
http://blog.hu/user/553305
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2017/01/08/kis_pesti_csoda?full_commentlist=1#c32119375" class="reply_nick_1206051" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32119375 );">@DanielClyburn</a>: De az. Az UV nagyon hangulatos villamos volt, csak nem télen.
https://leendonehai.blog.hu/2011/10/16/itt_az_ido_78/full_commentlist/1#c14767319
Válasz erre: Itt az idő!
2011-10-23T21:40:58+02:00
2011-10-23T21:40:58+02:00
Simon.Péter
http://blog.hu/user/553305
Akkor kénytelen leszek új blogot indítani "Egy volt leendő néhai visszaemlékezései" címmel.
https://leendonehai.blog.hu/2011/10/16/itt_az_ido_78/full_commentlist/1#c14741390
Válasz erre: Itt az idő!
2011-10-20T14:12:35+02:00
2011-10-20T14:12:35+02:00
Simone Lewis
http://blog.hu/user/96239
Mi lesz a bloggal, ha elpusztul a világ? Akkor már nem leszel leendő.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/21/a_leendo_nehaisagrol/full_commentlist/1#c13110909
Válasz erre: A leendő néhaiságról
2011-04-03T23:06:34+02:00
2011-04-03T23:06:34+02:00
GuloGulo
http://blog.hu/user/27894
miért van, hogy az embereket jobban izgatja mi van az élet után, mint az, hogy mi van az élet előtt? (pedig ugyanaz)<br />
Szegény gyermekemről még emlékeim sincsenek, annyira nem létezik szegénke. De sebaj, egyszer majdcsak megszületik. :)
https://leendonehai.blog.hu/2011/03/15/kell_az_atom/full_commentlist/1#c13110495
Válasz erre: Kell az atom
2011-04-03T22:23:08+02:00
2011-04-03T22:23:08+02:00
GuloGulo
http://blog.hu/user/27894
A végével nem értek egyet. Épp ma olvastam (igaz,h az indexen), hogy az atomerőművek fűtőanyaga kifogyóban van. Illetve az olcsó fajta, amit a leszerelt atomfegyverekből hasznosítanak. szóval a bányászott, dúsított urán drágasága miatt, kevésbé lesz költséghatékony.<br />
A másik, hogy jelenleg 442 blokk üzemel világszerte, további 65 épül. A meglévők kb 2/3-a 25 évnél idősebb. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy statisztikailag nem megnyugtató.<br />
A globális felmelegedésnek meg már úgyis lőttek. Lehet,h nem lenne hülyeség pl Paks hosszabításának a költségét megújulókra költeni. Nem számoltam utána, de lehet, h megérné.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12391589
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-31T10:36:23+01:00
2011-01-31T10:36:23+01:00
csak_csendben
http://blog.hu/user/508794
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12384215" class="reply_nick_446307" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12384215 );">@xtolzig</a>: <br />
<br />
A gond az, hogy a nagy technikai fejlődés dumád közben egy dolgot felejtesz el: az energia források exponenciálisan csökkenek. Szart sem érsz az iPhone10-zel ha nincs áram. És itt nem csak az olajról van szó. Már a ritka fémekért megy lassan a háborúzás. Csak híreket kéne néha olvasni.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12389384
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T23:12:41+01:00
2011-01-30T23:12:41+01:00
Bergeroth
http://blog.hu/user/63177
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12388503" class="reply_nick_332761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12388503 );">@gézukácska</a>: <br />
endike a trollkodáson kívül nem igazán tud új színt vinni a blogszférába. Elég csak átfutni a hardwired.hu-s pályafutását, ahonnan bannolták, és ha megfigyeled itt a blog.hu-n sem szokott túl értelmes hozzászólásokat írni. Ja igen, még valami. Tök felesleges válaszolnod neki, mert szinte soha nem válaszol vissza, ugyanis be van szarva ha vitáznia kell, mert csak a trollkodáshoz ért (állítólag még nővel sem volt, pedig 30+ éves, de ebben nem vagyok biztos).
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12388503
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T21:39:15+01:00
2011-01-30T21:39:15+01:00
gézukácska
http://blog.hu/user/332761
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12385253" class="reply_nick_16700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12385253 );">@endike</a>:<br />
Igen ez materialista, de legalább értelmes mondatokban fogalmaz, megfelelő helyesírással. Nem úgy mint TE!
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12388478
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T21:37:09+01:00
2011-01-30T21:37:09+01:00
gézukácska
http://blog.hu/user/332761
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12385370" class="reply_nick_446307" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12385370 );">@xtolzig</a>:<br />
MAJDNEM TELJESEN EGYETÉRTEK, DE ÉN NEM VAGYOK ENNYIRE OPTIMISTA. .)
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12388304
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T21:22:00+01:00
2011-01-30T21:22:00+01:00
flimo13
http://blog.hu/user/20811
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12383285" class="reply_nick_196125" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12383285 );">@Kis ember</a>: nem informatikus vagyok, ha ez megnyugtat :)
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12385370
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T16:52:42+01:00
2011-01-30T16:52:42+01:00
xtolzig
http://blog.hu/user/446307
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12384897" class="reply_nick_332761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12384897 );">@gézukácska</a>: Ott az írásod végén pontosan az amit írtam feljebb. Miért nem? Mitől lenne más faj sikeresebb? Ha annyival sikeresebb lenne már tudnánk létezésükről(legalább). Megvan bennünk a potenciál erre, de nem gondolom hogy ez kéne, hogy legyen a célunk, a katonai és ebből következően szükségszerűen a politikai "uralkodás" öncélúan csak károsan hathatna mind az egészre mind ránk(persze kényszerhelyzetben, például egy nyíltan agresszor civilizációval szembeni defenzíva esetén a karantén alá vonás, hogy a fentebb említettnek elejét vegyük szükségszerűen katonai uralomhoz is vezethetne, ami nem káros, hanem pont az ellenkezője(de ez már inkább erkölcsi kérdés)).<br />
Amit az elején említesz, bizonyos, hogy nem minden esetbe volt szerencsés a történelem ez ügyben, ha a vallásnak nevezett hatalommániás és az általános tudatlanságot és félelmet kihasználó szektarendszerek nem lettek volna képesek ilyen mértékű befolyásra szert tenni és nem omlott volna össze az egész nyugati, fejlett világ 476-ban egy sötétnél is sötétebb korszakba és nem kerül belterjes féldegenerált uralkodóosztályok inkompetens uralkodása alá ez a darabokra hullott addig épített civilizáció és az önhatalom fenntartása(és az ehhez szükséges szellemi terror), az imperializmuson kívül más egyetemes szempontokat is figyelembe vettek volna, valóban előrébb tartanánk mind civilizációs, mind technológiai fejlettségben, ha nem is 1,5 évezreddel de pár évszázaddal bizonyosan. De ez semennyivel sem csökkenti az emberiség potenciálját, maximum késlelteti(ami rendkívül veszélyes dolog nyilván, ha ebből eredő hiányosságaink okán nem lennénk képesek önvédelemre egy agresszor esetén, de ne ezt vegyük alapul). Szóval ettől függetlenül ott a lehetőség előttünk és most egy olyan korban élünk(olyan korba értünk), ahol, hogy stílszerű legyek 0,00001% az esélye annak, hogy megtörténjen bármi hasonló a fentebb említettekből és ne álljon rendelkezésre az emberiségnek idő és erőforrás arra, hogy megismerje a megismerhetőt, miként minden eredő(globálisan is) erre mutat, hogy a legnagyobb érték a tudás és az értelmiség és (lassan) bármit képesek az államok, állam rendszerek az ő szolgálatukba állitani az értük való versengés során (ami legalább annyira gazdasági, mint civilizációs érdek(és ez egy ujabb spirál ami ezt a folyamatot erősíti, hogy ez a kettő mostmár teljesen elválaszthatatlan egymástól), természetesen nagyon helyesen. Én mindenképp úgy gondolom, hogy a következő fél évszázadban olyan fejlődésen fogunk keresztülmenni ezeknek köszönhetően és az ebből eredő spirálfolyamatként sikerülhet megszilárditani jelenlegi civilizációnkat és azt az alapértékét, hogy a legfőbb célnak a megismerhető megismerése kell, hogy legyen.<br />
Az űrutazáshoz meg annyit, hogy az a bizonyos parciális érdek jelenleg elkerüli ezt, mivel rendelkezésünkre áll itt minden még jelenleg így semmilyen értelembe sem éri meg erőforrásokat erre koncentrálni és szükség sincsen rá jelenleg. A '70es években is, hogy eljutottunk az szintén kizárólag annak a bizonyos fél degenerált, a racionalitást teljes mértékben mellőző uralkodóosztály gyermeteg homokozólapátért való harcának a mellékterméke. Amint szükségleti érdek fog hozzá társulni az egyre gyorsuló tech. fejlődésünk eredményeképp pár év alatt behozzuk a jelenlegi "lemaradást"(már ha az egyáltalán).
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12385253
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T16:38:58+01:00
2011-01-30T16:38:58+01:00
endike
http://blog.hu/user/16700
ez egy materialista felfogás<br />
<br />
abból is butább, ugyanis az okosabb felfogású materialista felismeri, hogy az emberi értelem megértési, rendszerező, átlátó képessége felette van annak hogy marha nagy a világűr meg ilyesmik
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384897
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T16:05:33+01:00
2011-01-30T16:05:33+01:00
gézukácska
http://blog.hu/user/332761
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12384215" class="reply_nick_446307" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12384215 );">@xtolzig</a>: <br />
Örülök kimerítő hozzászólásodnak.<br />
Nem igazán arról szólt a hsz-em, hogy ki tud nagyobbat mondani.<br />
A saját fajunk képességeiről és eredményeiről nekem olyan véleményem van, hogy semmiképp nem nevetséges, csak bizonyos körök, pl vallások munkájának eredményeképpen úgy kb 1500 évvel vagyunk lemaradva saját magunkhoz képest. Ha pl nem gátolták volna bizonyos ókori görög tudósok gondolatait terjedni, vagy Leonardóhoz hasonlóknak nem kellett volna titokban tevékenykedniük, nem égetik el Giordano Brunot, stb., akkor a Galaxy S 1500 éves lenne. :)<br />
A minden megismerhető megismerése szerintem is megvalósulhat, ha elég ideig lesz GONDOLKODÓ emberiség.<br />
Inkább az lenne a pontosabb megfogalmazás ezügyben amit Hawking is mondott, hogy " amit a természet megalkotott, azt az ember is képes megalkotni mesterségesen" (elvileg, majd 1x)<br />
Az elmúlt 30 év fejlődése elég ellentmondásos, hiszen a áramkörök (szgép, mobiltel, stb.) fejlődése valóban bámulatos, de pl a Holdutazás már több mint 30 éve volt, azóta ha nem is az űrkutatás, de az űrutazás rendesen visszafejlődött sajnos!<br />
Azzal a kis esélyjel, (0,00001%), arra céloztam, (mivel jártas vagyok egy kicsit a csillagászatban, kozmológiában) , hogy hihetetlenül nagy távolságok vannak, és higgyétek el, hogy ezeket nem lehet legyőzni!<br />
A fénysebesség SAJNOS állandó, minden ellenkező híreszetléssel ellentétben. Ugyanis rengeteg bizonyíték van rá.<br />
Az hogy egyes részecskéket ÁLLÍTÓLAG esetleg sikerül a fénynél gyorsabban mozgatni, időlegesen, (töredék másodpercig)<br />
az nem jelenti azt, hogy valaha is sikerül makroszkópikus tárgyakkal (űrhajó) ezt megoldani.<br />
Ebből kifolyólag nem fogjuk a v egyetemet uralni.<br />
Valamint ha majd egyszer jóval többet megismerünk az univerzumból, rájövünk, mégjobban, hogy ha vki uralkodik, azok nem mi leszünk! :)
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384800
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T15:53:24+01:00
2011-01-30T15:53:24+01:00
DR.version
http://blog.hu/user/286467
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12384663" class="reply_nick_95399" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12384663 );">@gitáros</a>: minek? ha a porszivo tonkremegy idovel azt mondod ra elromlott, namost az emberi test is ilyen , valaki trehanyul tervezett, es a halallal minden elveszik, de nem a test eltunese a nagyobb baj , az csak bor meg hus, hanem az agyban talalhato informacio graf az amit siratni kell, mire lenne kepes egy Einstein 200 evnyi tudassal? <br />
a legfontosabb feladat az emberiseg szamara a halal legyozese, ami varhatoan 50 even belul bekovetkezik , viszont utana kell a hely mert nem ferunk el a foldon, ezert kell uralnunk az univerzumot
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384663
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T15:34:26+01:00
2011-01-30T15:34:26+01:00
gitáros
http://blog.hu/user/95399
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12381949" class="reply_nick_286467" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12381949 );">@version</a>: <br />
Minek?
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384427
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T15:05:46+01:00
2011-01-30T15:05:46+01:00
Kis ember
http://blog.hu/user/196125
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12384215" class="reply_nick_446307" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12384215 );">@xtolzig</a>: <br />
<br />
Hm.<br />
Lemet olvastál? Visszatérés megvan?:
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384215
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T14:39:43+01:00
2011-01-30T14:39:43+01:00
xtolzig
http://blog.hu/user/446307
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12382735" class="reply_nick_332761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12382735 );">@gézukácska</a>: na játszunk olyan versenyt kitud még nagyobbat mondani a tekintetbe hogy mégjobban lenézzük és lekicsinyeljük és utáljuk magunkat, a saját fajunkat?<br />
Komolyan felfogni nem tudom hogy mire ez a folyamatos önutálat(és ez nem csak magyarhonban) saját fajunk képességeit és eredményeit nevetségesnek beállító, belülről fakadó folyamat. Miért ne lenne meg bennünk a potenciál a megismerhető minden teljes megismerésére?(és itt a fentebb irták hogy miért kéne "uralni" az univerzumot, szerintem igy gondolta version és nem katonai vagy politikai értelemben, bár ha rákényszerülnénk ez sem kizárt)<br />
Ha csak az elmúlt 30 év tech. fejlődésünket nézzük(és nem az isten meg a szerencse meg más egyéb "érdekesség" segített hozzá minket, hanem mi saját magunkat), akkor miért is olyan lehetetlen ez? ha 30 éve megkérdezed, hogy: "te józsikám lesz-e olyan mint a sztártrekbe, hogy előveszek a zsebemből bárhol egy kommunikátort és élő video és hangképpel bárkivel bárhol, bárhonnan kommunikálhatok?" és a válasz az itt hozzászoló fikagépek szájából valószínűleg jött is 30 évvel ezelőtt is: "áhh józsikám max 0.00001% az esély rá, nem vagyunk mi erre sem képesek", hát most szivesen agyonvernék egy akkori "józsikát" egy mai iPhone-nal vagy GalaxyS-el.<br />
Ha ez az elmúlt 30 évnyi tech fejlődés trendje csak a jelenlegi szintjén maradna(de nem fog, mert exp. fog gyorsulni, önmagát gerjesztő folyamatként), akkor is csak 2x30 év mulva kiváncsi leszek milyen tudás birtokába leszünk és milyen nevetséges lesz a mai iPhone-nunk, pedig mához képest még 30 éve az is a 0,00001%ba tartozott.<br />
Teljes mértékben megvan a lehetőség az emberiségbe, szinte mindenre ami a mindenbe beletartozik és potenciális szükségletünk útjába fog kerülni.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12384088
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T14:21:18+01:00
2011-01-30T14:21:18+01:00
VoLk&StRoY
http://blog.hu/user/554894
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12381949" class="reply_nick_286467" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12381949 );">@version</a>: "az emberisegben is megvan a potencial hogy naggya valljon, legyozheto a halal, es elobb utobb az egesz univerzumot uralhatjuk"<br />
<br />
Aztán miért is kéne az egész univerzumot uralni? Ez az uralási szándék fogja elég rövid időn belül kipusztítani az emberiséget!
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383990
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T14:07:28+01:00
2011-01-30T14:07:28+01:00
Kis ember
http://blog.hu/user/196125
Ja és természetesen kicsinek látszol innen:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=peumtOI6V2o">www.youtube.com/watch?v=peumtOI6V2o</a>
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383790
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T13:39:58+01:00
2011-01-30T13:39:58+01:00
JohnHenry
http://blog.hu/user/233774
ha már MIB, akkor legyen Galaxis Útikalauz is: én a magam részéről várom a vogon építészflottát, hogy végre lebontsa ezt az apatikus bolygót.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383525
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T13:05:04+01:00
2011-01-30T13:05:04+01:00
egyszerhopp
http://blog.hu/user/426925
Ezt az eszmefuttatást egy szakmunkásképző iskola nem létező filozófia óráján hármas alára értékelnék, viszont jól eltelt vele az idő a leves és a rántott csibe között.<br />
<br />
Ha a létezés ilyen Q egyszerű lenne, a nagymamám órákat adna a Harvardon, de nem a shopban.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383285
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T12:33:23+01:00
2011-01-30T12:33:23+01:00
Kis ember
http://blog.hu/user/196125
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12383170" class="reply_nick_20811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12383170 );">@flimo13</a>: <br />
<br />
Valamint aki reszel, kalapál, vályogot vet, ás.<br />
A célzásom arra vonatkozott, hogy a "büfészakra" leginkább az informatikusok (tkp technikusok) szoktak hivatkozni. Nekik meg a barátnőjüket leginkább JPEG-nek hívják. :)
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383170
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T12:18:54+01:00
2011-01-30T12:18:54+01:00
flimo13
http://blog.hu/user/20811
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12383026" class="reply_nick_196125" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12383026 );">@Kis ember</a>: huh ez a gondolatmenet megérne egy plzdie matricát. A filozófia se szül gyereket, csak a filozófusok, mérnökök, informatikusok, kurvák, szántó-vetők.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383095
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T12:10:20+01:00
2011-01-30T12:10:20+01:00
ver@s kan-tár
http://blog.hu/user/18396
Anélkül, hogy filozófia iskolák tanainak ingoványos területére tévednénk – holott a poszt szinte már belegyalogol –, az Univerzumban nincs olyan, hogy "kicsi" meg "nagy". Egységek léteznek, struktúrák, erő- és kölcsönhatások. Az általunk nagynak, gigantikusnak titulált részegységek és irdatlan erővel bíró folyamatok is valójában tíz a valahanyadikon mütyüri izéből építkeznek. Amúgy az idő, úgy is mint egyenletrendszerek állandó tényezője, csupán anyagi – értsd: energia – származék, az anyag – megint csak értsd: energia – viszont simán időfaktor. Erről az elméleti fizika számításai vallanak. A kör tehát önmagába záródik. Ez a végtelen: a térben és időben korlátolt tudat – vö: ember – számára emészthetetlen és beláthatatlan űr egyedi jellemzője, mondhatni: sajátja. Ahogy mi is azok vagyunk, minden esetlen gondolatunkkal egyetemben. A számításainkkal meg kitörölhetjük a... Az Kozmosz végtelenje önmagában is paradox feltételezés. Viszont az egyetlen, amit józan tudat még befogadni képes.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12383026
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T12:02:15+01:00
2011-01-30T12:02:15+01:00
Kis ember
http://blog.hu/user/196125
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12382868" class="reply_nick_20811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12382868 );">@flimo13</a>: <br />
Nem lehet mindenki informatikus vagy gépészmérnök. Kihalna az emberiség, mert a JPEG nem szül gyereket.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12382868
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T11:46:02+01:00
2011-01-30T11:46:02+01:00
flimo13
http://blog.hu/user/20811
Remélem ezekért a mélyenszántó bölcsességekért te is elvégeztél legalább két büfészakot.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12382735
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T11:32:36+01:00
2011-01-30T11:32:36+01:00
gézukácska
http://blog.hu/user/332761
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12382483" class="reply_nick_63177" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12382483 );">@Bergeroth</a>: Egyetértek. <br />
Azzal, hogy én az 1% helyett kb. 0,00001 % esélyt látok erre, vagy még kevesebbet.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12382483
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T11:06:42+01:00
2011-01-30T11:06:42+01:00
Bergeroth
http://blog.hu/user/63177
<a href="http://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni?fullcommentlist=1#c12381949" class="reply_nick_286467" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12381949 );">@version</a>: <br />
lol.<br />
A halál a szükséges rossz a túlnépesedés ellen és ha le lehetne győzni, az mindenkinek nagyon rossz lenne. Mert 1 idő után már nem férnének el az emberek. :) De van valami, ami a halálnál is erősebb. Ez pedig az idő. :)<br />
<br />
"elobb utobb az egesz univerzumot uralhatjuk"<br />
Erre látok olyan 1% esélyt. A többi 99% egy Mad Max szerű világ. Elnézve a jelenlegi állást, sajnos erre van a legnagyobb esély, mondjuk olyan 10 éven belül.
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12382125
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T10:31:33+01:00
2011-01-30T10:31:33+01:00
pink ninja
http://blog.hu/user/554061
a kicsiség kérdés lényege mindig csak az, hogy mihez képest.<br />
annyiban vitatkoznék csak veled, hogy szerintem a hétköznapokban is átéljük a kicsiséget, és szerintem sokan vagyunk tisztában vele. :)
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/21/embertelenul_jobb/full_commentlist/1#c12382085
Válasz erre: Embertelen jó
2011-01-30T10:26:45+01:00
2011-01-30T10:26:45+01:00
pink ninja
http://blog.hu/user/554061
:))))<br />
<br />
hogy mit lehet kezdeni velük? játszani. emberek nélkül nincs fészbúk és iviv sem, mert emberek postolnak, bár a scriptek ezt is elintézhetik, de a scripteket is emberek készítik, amíg nem lesznek script író scriptek. :)))
https://leendonehai.blog.hu/2011/01/29/kicsinek_lenni/full_commentlist/1#c12381949
Válasz erre: Kicsinek lenni
2011-01-30T10:10:49+01:00
2011-01-30T10:10:49+01:00
DR.version
http://blog.hu/user/286467
ahogy a csecsemo is kicsi , de idovel felno es nagy lesz, <br />
ugyanigy az emberisegben is megvan a potencial hogy naggya valljon, legyozheto a halal, es elobb utobb az egesz univerzumot uralhatjuk